Leo

Leo

VW Kever, auf Wiedersehen!

Volkswagen heeft na 70 jaar besloten om begin 2019 de productie van de Beetle - zoals de Kever al een tijdje heet - te stoppen. Nostalgie in optima forma.

Betaalbaar

Man, wie heeft er niet in gereden? De Kever was voor velen van ons, oldtimers, de eerste auto. Betaalbaar en mooie, simpele techniek. Kon je zelf heerlijk aan sleutelen. En dus opvoeren. De bijnaam Kever kreeg dit Type1 omdat hij natuurlijk heel erg op een kevertje lijkt. VW heeft de bijnaam gewoon overgenomen.

De Beetle kon de Kever niet doen vergeten...

Beetle

In 2001 vonden de bazen van VW het genoeg en gaven de Kever een flinke facelift. Het gevolg was de komst van de Beetle met een mooi eigentijds design en een bijna dubbel zo hoge aanschafprijs. Maar de talloze Keverfans stonden bepaald niet te juichen. Logisch, want het originele ontwerp was gewoon weggepoetst op de ontwerptafel. Eeuwig zonde, want vanuit marketing niet echt briljant doorgedacht.

Vanaf de start was de vormgeving uniek en werd de Kever al rap een legende. Saillant detail: de Kever was met staatsgeld door VW ontwikkeld op instignatie van Adolf Hitler en de ironie is dat een joodse ingenieur, genaamd Josef Ganz, de auto heeft ontworpen. Er zijn uiteindelijk ruim 23 miljoen Kevers van de band gelopen. Het stopzetten van de productie zal bij veel mensen emoties oproepen, de love my Kever clubs zullen verder opbloeien en de talloze Keverrally’s zullen de wereld gelukkig nog lang kleur geven.

Het slechte nieuws is dus dat de Kever, uh Beetle, binnenkort niet meer gemaakt wordt. Het goede nieuws is dat de oude Kever nu nog meer waard wordt…

Der Käfer wird nie wieder kommen, Ruhe in Frieden!

P.s. Het zal toch geen marketingstunt van VW zijn?

Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT