Wij moesten wel even twee keer kijken: G-Star laat onverbloemd de schuddende billen zien van vrouwen in strakke jeans. Niet alleen bij de introductie van Snoop Dogg, maar ook al in andere reclames op tv.
Volgens het merk komt ‘Snoops uitgesproken stijl en humor tot leven in een video waarin de wereld van Snoop en die van G-Star samenkomen.’ Het is ‘een creatieve ode – met een grote knipoog – aan alle denim booties’ (lees: ode aan het vrouwelijke achterwerk).
We weten dat er ooit een song was van Dr. Hook – Baby makes her bluejeans talk, zie video boven – uit 1982 waarin een blonde dame in strakgesneden jeans over straat wandelt en door de band wordt toegezongen. Maar goed, dan praat je over 1982… Toen mocht zo’n beetje alles nog ongestraft in de wereld.
Maar nu anno 2021 met dagelijkse discussies over inclusie, diversiteit en genderverbazing (wie zit nog wel in het goede lichaam?) – om nog maar te zwijgen over #metoo – zijn vrouwenbillen een no go area zou je zeggen.
Op zich vreemd en opvallend dat een jeansmerk geen enkele moeite heeft met het tonen van de vrouwelijke rondingen. Ons hoor je niet klagen, want wij gaan ervanuit dat vrouwen altijd nog zelf kiezen voor een dergelijke jeans.
En als je mooie billen hebt, waarom zou je ze dan verstoppen? Mode is tenslotte ook een kwestie van gedoseerd feminisme.
Foto: 123RF
Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina