Wheels

Wheels

Ouder dan 50? Een nieuwe auto zomaar binnen bereik dankzij private lease-regeling

Kona
Wat is dat eigenlijk een private-lease-regeling? En waarom lijkt dit voor juiste de vitalen onder ons zo gunstig uit te pakken?

Opeens staat overbuurman te pronken met zijn nieuwe auto. Het nieuws verspreidt zich als een lopend vuurtje bij ons in de straat. We spreken over begin jaren ‘70. Onze straat is onderdeel van een zogenaamde arbeidersbuurt. Her en daar heeft iemand wel een leuke oude gammele bak op de kop weten te tikken, maar een spiksplinternieuwe auto is voor iedereen toch een ver-van-mijn-bed-show. Totdat overbuurman dus met zijn nieuwe aanwinst verschijnt. ‘Hij is van de zaak,’ verklaart hij, waarbij hij tussen elk woord een kleine stilte laat vallen. Lange tijd is overbuurman in de straat Koning Leeuw tussen de gewone onderdanen. En hij geniet ervan. Elke zaterdag wast hij met lange halen, langzaam, demonstratief zijn bezit. Wie hem aanspreekt kan rekenen op een fraaie beschouwing, waarin zijn mobiel een hoofdrol speelde. Op verjaardagsfeestjes duurt het nooit lang of hij brengt zelf zijn auto ter sprake. Overbuurman is ook een van de eersten die met auto op vakantie gaat naar de Costa Brava. Of dat leuk is? En bijzonder? En of de buurman daar bescheiden over doet? Mwah, op het dia-avondje, waarvoor de hele straat is uitgenodigd, en waaraan geen eind komt, hebben we vrijwel elke dag mogen herbeleven.

Jan-met-de-pet-klasse

Overbuurman bleek een van de eersten uit de Jan-met-de-pet-klasse die op kosten van de baas zomaar een nieuwe auto onder de derrière had. Maar in de loop van de tijd vielen de termen ‘auto van de zaak’ en ‘leasebak’ steeds vaker en reden meer en meer mensen rond, ook bij ons in de straat, in een auto die werd bekostigd door de baas. Pas met het verder stijgen van de welvaart, konden consumenten zich ook privé een leuk eigen autootje permitteren. Overigens waren de meesten van hen 50-plussers. Tegenwoordig is deze groep zelfs goed voor meer dan 60% van nieuw aankopen.

Maar wat is dan private lease?

Tegenwoordig pronken steeds meer automerken met een private lease-regeling. Dit is best verwarrend voor diegenen die leasen altijd met de auto van de zaak hebben geassocieerd. Private lease is echter bestemd voor de consument. Dit financieringsprodukt is op het lijf geschreven van de 50-plusser. Waarom?

  • Je weet precies wat je iedere maand moet betalen. Onderhoud is inbegrepen. Alleen  brandstof en bekeuringen zijn voor eigen rekening.
  • Je hebt geen eigen geld nodig. Je moet echter wel een regulier inkomen achter de hand hebben.
  • Financiële instellingen doen doorgaans vrij moeilijk als je als oudere aanklopt voor een lening. Dit in tegenstelling tot private lease-regelingen, die veel makkelijker worden toegekend.
  • Veel van deze private lease-contracten bieden een maximaal aantal kilometers per jaar. Deze variëren meestal tussen de 5000 en 20.000 kilometer. Wie dit aantal overschrijdt, moet meerkosten betalen. Overigens kun je dit ondervangen door de limiet op te schalen. Maar voor veel 50-plussers, met name de groep van pensionado’s lijken deze aantallen niet zo’n probleem. Immers, hoe ouder, hoe minder het aantal jaarlijkse kilometers bedraagt (meestal).
  • Private lease-regelingen kunnen ook consequenties hebben voor de aankoop van een huis. Hypotheekverstrekkers kunnen de hoogte van het uit te lenen bedrag dan naar beneden afronden. Maar welke bevolkingsgroep is het minst op zoek naar een nieuw huis, en heeft hier dus het minst last van? Inderdaad, de 50-plusser.
kona

Hyundai Kona

Een voorbeeld van een zeer prettige private lease-aanbieding, is die van de elektrische Hyundai Kona. Het is de meest verkochte auto op stroom in Nederland. Niet voor niets, de Kona biedt een actieradius tot zo’n 480 kilometer. De auto oogt fraai, heeft een hoge instap en zit heerlijk. Het grote scherm in het midden van de dashboard haalt ruime voldoendes in bedieningsgemak. Veel doet de Kona gewoon zelf. Pas als je even niet oplet, zorgen beepjes in de auto dat elektronisch beschermengelen hun bestaan kenbaar maken. Ze houden je recht op de weg, waarschuwen je als een andere auto in je dode hoek zit, maken lawaai als je een obstakel nadert tijdens het inparkeren. Kortom, de Kona rijdt heel makkelijk en doordacht. Juist voor deze Hyundai Kona geldt nu een heel aantrekkelijk private lease tarief. Al voor 344 euro per maand kun je je eigenaar noemen van deze nieuwe auto.

Voor meer info: klik op deze link:
https://imotion.hyundai.nl/de-voordelen-van-hyundai-private-lease/

Overbuurman leeft overigens niet meer. Maar hij zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou horen hoe makkelijk het tegenwoordig is voor iedereen om ook een nieuwe auto te rijden.

Falder.nl is de grootste site voor mannen van 50-plus van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT