Wheels

Wheels

Ultieme meisjesdroom: een Porsche!

Iedere jongen, hoe oud ook, droomt van een mooie en snelle sportwagen. Porsche wil echter dat ook meisjes dromen van deze masculiene auto…

Al ruim 70 jaar is Porsche naar eigen zeggen aanjager van dromen. Ooit geboren uit de droom van oprichter Ferry Porsche, groeide het automerk ultrasnel uit tot de ultieme jongensdroom.

Anno 2022 vinden Porsche Nederland en haar reclamebureau het echter de hoogste tijd voor een nieuw perspectief op het begrip ‘jongensdroom’. De introductie van het nieuwste model – de 100% elektrische Porsche Taycan Sport Turismo – is daar de aanleiding voor.

Mannen worden vanaf jongs af aan gestimuleerd om groots te dromen: van profvoetballer of astronaut worden, tot aan een Porsche rijden. Als je echter ‘meisjesdroom’ zoekt op Google, dan stuit je op heel veel roze en de prins op het witte paard. Hoog tijd dus om te laten zien dat ook vrouwen grootse, ambitieuze dromen hebben.

Weet je het nog als jochie van 10 jaar? En nu, 50 jaar later, vaak ook nog: smachtend en bijna hunkerend konden en kunnen we een karakteristieke Porsche GTi met dat machtige motorgeluid, dikke racebanden en vette spoilers nakijken. Hatseflats, wat een bak! Wil ik later ook, riep je dan stoer tegen je maten.

Maar het begrip ‘jongensdroom’ past niet langer bij deze andere tijden. In een eeuw waarin je net zo makkelijk kan worden omgebouwd naar een vrouw of andersom naar een man is een Porsche natuurlijk niet alleen meer exclusief voor een man. Discriminatie, net wat u zegt.

Waarom zou een vrouw niet mogen hunkeren naar 1600 kg onvervalste metaalerotiek?

Vrouwen en hun dromen... het zijn net mannen

In korte online video’s worden de ‘Girlhood dreams’ van drie ambitieuze vrouwen uitgelicht. Succesvol fotograaf Martika Avalon, oprichter van lingeriemerk Love Stories, Marloes Hoedeman en directeur van museum Voorlinden, Suzanne Swarts, delen hun verhaal met als doel om andere vrouwen te inspireren groots te dromen.

Het stereotype beeld van vrouwen die een Porsche rijden omdat hun man die voor hen heeft gekocht, is al lang achterhaald.

Vrouwen willen ook in een sportieve auto rijden en wij zien dat onze vrouwelijke kopersgroep daarmee steeds belangrijker wordt, ‘licht Anne Pellekoorn, Brand Marketing Manager bij Porsche Nederland toe. ‘De automotive industrie heeft mijns inziens nog een lange weg te gaan als het gaat om female empowerment. Met meer zichtbaarheid voor ambitieuze vrouwen veranderen we zo stukje bij beetje met z’n allen de beeldvorming,’ aldus Pellekoorn.

Fotografie: Porsche

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze
Facebookpagina

 

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT