Fantastic Women

Fantastic Women

Hoe kom je aan je absolute droomvrouw? Laat je advertentie door een erkend relatiebemiddelingsbureau opstellen.

Opscheppen over jezelf mag niet, was vroeger het parool. Zeker niet in contactadvertenties. Maar de tijden zijn veranderd.

Een profiel aanmaken op een kosteloze app? Welnee! Je hebt geld genoeg om een dure advertentie te laten opstellen. En die laat je plaatsen door een erkend relatiebemiddelingsbureau. Zo vonden we deze in NRC Handelsblad (De Telegraaf kan misschien ook, nog net, maar kandidaten ‘op niveau’ vind je in deze krant voor elitair Nederland.) Beetje lang, maar dat moet maar een keer.

‘Karaktervolle ondernemer met een ‘can do’ mentaliteit (56 jr) zoekt zijn absolute droomvrouw

Levenslustig en charismatisch. Good looking. Regelaar, warm, altijd opgewekt. Soms wat ongeduldig en de kunst van het loslaten zou hij iets beter mogen beheersen. Normaal postuur, 1.85 lang. Smart casual gekleed. Een knappe, jongensachtige man van goede komaf, liberale opvoeding genoten. Een zondagskind. WO-niveau. Stond als jonge jongen vaak op het podium in kleine theaters. Maakte later carrière binnen de entertainmentindustrie, maar die wereld liet hij achter zich. Zelfstandig ondernemer. Mede-eigenaar van een food concern (B2C). Zijn focus is business development. Dat is waar hij goed in is: bedrijven (en mensen) naar een hoger niveau tillen. Adviseert startups en scale-ups. Is een mensen-mens pur sang. Van nature erg nieuwsgierig. Krijgt mensen in beweging, boekt resultaten en is daar vervolgens uiterst bescheiden over. Wat bijna niemand van hem weet? Dat hij ‘eigenlijk’ vrij verlegen is. Verder is hij actief, sportief, reislustig. Houdt van eten, theater en concerten. Een omnivoor op het gebied van muziek. Gek op koken. Op diverse plekken in de wereld gewerkt en gewoond (ook buiten Europa). Voelt zich hier thuis, o.m. vanwege de Nederlandse cultuur. De gebruiken en gewoontes.  Hij leeft maximaal, maar soms kan juist het minimale ‘t mooiste zijn. Een betrokken vader en een dierbare vriend voor velen. Wars van negativisme: “Het glas is halfvol. En zo niet, dan is het ‘t verkeerde glas!” Woonachtig in de regio Amsterdam.

Kort profiel partner:

Zij is net als hij op zoek naar een fijne, inspirerende relatie. Een mooie vrouw, extravert, slim en zelfstandig. Spontaan, creatief en initiatiefrijk. Gestudeerd. Heeft zakelijk iets bereikt en is daar ook trots op. Bevlogen. Niet (te snel) oordelend. Humor, want zonder lol is het leven voor haar niet compleet.’

Koos Koets plaatst een 'lichtpuntje' bij W. de Bie

Het tegenovergestelde van die sketch van Kees van Kooten, die ook een advertentie wilde plaatsen, maar omdat het zo duur was hem na veel vijven en zessen terugbracht tot de essentie: ‘Man zoekt vrouw’.

‘Eigenlijk’ heel bescheiden

Deze ideale kandidaat heeft niets teveel gezegd, of laten zeggen. Hij is duidelijk ‘eigenlijk’ heel verlegen. Tussen aanhalingstekens. Maar is het nou wel een goed idee om zo uitvoerig over je werk uit te weiden? En jezelf zo op je borst te kloppen? ‘Krijgt mensen in beweging, boekt resultaten en is daar vervolgens uiterst bescheiden over.’ Dus hij praat niet de hele avond over zijn werk op zijn eerste date?

Nou denken wij, gewone mannen die wat minder succesvol zijn, misschien dat zulke praatjes niet werken. Dat je niet over jezelf mag opscheppen, dat maakt een slechte indruk. Dat je het allemaal toch niet kunt waarmaken. En dat je al in je handen mag knijpen met een heel gewone, lieve vrouw.

Schep ongegeneerd op

We hebben het helemaal mis. Wie een absolute droomvrouw wil, moet zelf ook een formidabele ‘match’ zijn. De lat hoog leggen, to the max gaan. Opscheppen mag, nee, moet! Zo selecteren dit soort mensen elkaar. Een ‘mede-eigenaar van een food concern (B2C)’, daar smelten vrouwen van niveau voor. Wat voor foodconcern dan ook.

Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT