Fun

Fun

Ook rijpe mannen willen maar één ding: Chocomel. Of eigenlijk twee: niet altijd met je vrouw op vakantie.

Af en toe komt er een commercial langs die laat zien dat reclamemakers beginnen te begrijpen waar het ons gerijpte mannen eigenlijk om gaat.

Een reclameboodschap die verder gaat dan het cliché van de gezapige senior die met zijn kleinkinderen speelt (ook leuk). Die hand in hand een herstig paadje afloopt, op weg naar een goede uitvaartverzekering. Een commercial die werkelijk gestoeld lijkt op een diepgravend begrip de werking van het seniore brein. En dan met name het seniore reptielenbrein.

En dan godbetert ook nog van een veredeld kinderdrankje. Een drankje dat met die hele boodschap buitengewoon lijkt te hebben uit te staan. Chocomel!

Swing it out

Een dansende, onbekommerd dikke en onbezorgde, kinderlijk vrolijke senior met een tijdloze volle baard op een soort camping, dat bij nader inzien een festivalterrein blijkt te zijn. Hoe hij daar is terechtgekomen, blijft onduidelijk, maar hij heeft het duidelijk naar zijn zin en swingt op een koddige, maar toch behoorlijk ritmische en eigenzinnige manier op de pakkende beat die op dat moment te horen is. Op zijn buik een buideltasje met het Chocomellogo. Hij ritst het open en haalt er een blikje uit, kennelijk heeft hij het cadeau gekregen als premium. ‘Hé ouwe!’ roept een jongere sympathiserend.

Moonwalk

Hij heeft dan al een mooie moonwalk gedaan voor een tent en danst nu naast een paar verrukkelijke meiden, waarvan er een hem ook nog eens geïnteresseerd lijkt op te nemen en schalks naar hem lacht. Zit daar misschien een onverwacht zinnelijk geluksmoment in? Op dat moment neemt hij een slok en roept uit: ‘Lekker!’

De voice-over vult ten overvloede aan: ‘Ja, die Chocomel dan, hè!’

Lentegevoelens voor senioren van Chocomel

Nou is er ook een ‘extended version’ op BBC First die misschien nog beter is, want daar zie je ook nog een groep leeftijdgenoten van de man in wandeloutfit achter het hek van het festivalterrein staan, en een daarvan kijkt eroverheen en vraagt zich hardop af: ‘Waar zou Jos toch zijn?’ (Of zo’n soort naam.)

Even op de vlucht

Het leek heel begrijpelijk dat Jos zijn wandelclubje was ontvlucht en naar die lekkere wijven van het hipsterfestival was afgedwaald. Willen we dat niet allemaal? Okay, de libido neemt wat af, maar dan wil je er nog wel van genieten. Vogels kijken, over boeken praten met een sprits of in een oldtimer over de Lingedijk rijden gaat ook vervelen. Zeker met je vrouw naast je.

De commercial ligt een beetje in het verlengde van het grappige filmpje waarin een man wordt gevraagd wie hij mee op vakantie zou nemen, A: je vrouw…

Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT