Reclame

Reclame

Dit is de mooiste kerstcommercial van dit jaar en komt uit Duitsland

kerstmis
De Nederlandse kerstcommercials zijn zó mierzoet dat we vrezen voor gaten in onze tanden. De beste commercial over Kerstmis dit jaar komt van onze oosterburen.

Ja, de meeste kerstcommercials kunnen wijzelf ook wel verzinnen. Het is alsof je een recept voor een ‘kan niet misgaan-cake’ leest. Men neme een oud huisje, met een snufje sneeuw op de ramen. Voeg daar een oud mannetje of dametje aan toe, in een klein verlaten huisje. Overgiet dit met een liedje dat gaat over een lonely christmas. Kneed tegelijkertijd een andere verhaallijn boterzacht. Ergens anders op de wereld kijkt een moeder of vader naar een foto van de zielige oude man of vrouw uit het eerste verhaaldeel. Voeg een dikke traan die biggelt over de wang van de vader of moeder eraan toe, plus een stuk of drie kleinkinderen die ook zielig naar de foto kijken. Mix dit verhaal met een reddende kerstman, romantische muziek en een wonderbaarlijke hereniging. Zet alle familieleden gelukkig aan een kerstdis, in geel/oranje gloed en laat dan het logo van de betreffende grootgrutter verschijnen.  Ook dit jaar zijn er zo suikerzoete, weekhartige commercials verschenen, van de AH, Junbo en Lidl, waarbij Corona daar nog eens een extra kitschlaag aan toevoegt. Deze commercials worden keer op keer, tot mentale bloedens toe, op de buis vertoond.

Gaap

De winnaar van dit jaar is afkomstig uit Duitsland een komt op naam van postorder-apotheek Doc Morris. Toegegeven, ook hier zorgt de kerstkitsch zo af en toe voor gaten in de tanden. Maar toch is het plot stukken onverwachter, dan een Thomas Acda die zijn moeder met sterrenstof bestrooit en haar daardoor mag knuffelen (gaap). Zonder dat we nu direct gaan spoilen, kunnen we alvast verklappen dat een oudere man nu een keer niet in de slachtofferrol zit. Alleen dat al vinden wij bij Falder, dë site voor energieke 50plussers, natuurlijk aanbevelingswaardig. De man haalt in zijn schuurtje een oude kettlebell tevoorschijn. Begint met oefenen en blijft dit stoïcijns doen, terwijl mensen in zijn omgeving hem aankijken alsof de acute Alzheimer heeft toegeslagen. Pas als de man op familiebezoek gaat met kerst, snappen we waarom hij zo doorzette. Enfin, kijk zelf maar.

Hier is de commercial, precies het juiste sentiment wat ons betreft.

Falder.nl is de grootste site voor mannen van 50-plus van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT