Geen categorie

Geen categorie

Waar is de 50plusser in de reclame?

Marketeers richten hun pijlen op jongeren en millennials. Terwijl Nederland inmiddels bevolkt raakt met mensen ouder dan 50 jaar. Je zou zeggen dat merken hun reclameaanpak gaan aanpassen. Maar wij zien er nog weinig van.

Meerderheid

Wij van Falder spreken niet snel van leeftijdsdiscriminatie, want we willen niet zielig doen. Vreemd is echter wel dat wij 50plussers inmiddels een sterk groeiende meerderheid vormen in Nederland en dat zouden we graag ook terug willen zien in de reclame en marketing. Temeer omdat wij de mensen met geld en veel vrije tijd zijn. Wij kopen de nieuwe auto, niet de jongere met een klein loontje.

Het is ronduit lachwekkend hoe allerlei merken steevast jonge mensen gebruiken in hun tv-spotjes. Het lijkt of marketeers oudere mensen zien als lastig, oninteressant en behoeftig. En dat terwijl wij vaak meer levenslust hebben dan menig 30-jarige! Alleen als er trapliften, scootmobielen, seniorenluiers of looprekken moeten worden aangeprezen, dan trekken de reclamejongens een kast ouderen open. Veel marketeers en reclameboys vergeten dat wij niet zo zijn als onze ouders die vaak ook nog op zaterdag in een net kostuum met stropdas rondliepen. Wij zijn jong van geest en houden van humor en zijn opgegroeid met Sjef van Oekel, Koot en Bie en de Pinup Club. Dus marketeer, wat let je?

De mooiste reclame met oudere voor Adidas...

Reclame is geen halszaak, sterker nog, wij denken dat veel 50plussers vaak helemaal liever geen reclame zien. Maar om ons als sterke groep consumenten niet direct en met respect aan te spreken is niet alleen jammer, maar vooral heel dom. Wij zijn de nieuwe wereldklasse. Wij zijn de nieuwe consumenten. Het is veel, veel beter om met ons rekening te gaan houden.

 

Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.

 

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT