Als horeca dino weet Uw VERWONDERMAN hoe de hazen daar lopen. En het ergert hem mateloos.
De mantra van de ‘horekaffers’ (makkelijke bijnaam van vroeger) is: “De prijzen van grondstoffen en energie stijgen, en de lonen stijgen. Dus alle prijzen moeten omhoog.” Het zal allemaal best. Maar alle trucs met de menukaart, de absurde prijzen van een steeds kleiner glaasje wijn en de onsmakelijke opgepompte broodjes doen vermoeden dat onder al die mooie praatjes eveneens een tomeloos winstbejag schuilt. Dat mag hoor, winst maken is niets mis mee. Maar je moet het wel waarmaken.
Eerst de trucs met de nieuwe menukaart. Alle snacks onder de 5 euro (de goeje, ouwe tosti) zijn uit de kaart gesloopt. De goeje ouwe tosti ziet zichzelf op de menukaart in volle verbazing terug als ‘Tosti Brie met kersen’ of ‘Mozzarellatosti met parmahamsalade’. Met luchthavenprijzen vanaf € 8,95.
Het goedkoopste broodje (vroeger broodje oude kaas of ham) is ge-BodyPumpt met een dikke laag pesto, wat stukjes ham en natuurlijk een regen van de goedkoopste brandnetel aller slasoorten: de rucola. € 11,95. Voor op de nuchtere ontbijtmaag.
Het gratis bakje pinda’s voor einde middag werd: “Aha, u wilt onze Bites & Sharing-kaart? We hebben op de kaart een assortiment gebrande en gezouten noten.” € 7,50.