Dus de stem van de vrouw in modekeuzes is nog steeds heel belangrijk. Hoewel zij haar rol zelf overigens veel minder belangrijk inschat, namelijk 67% van de vrouwen zegt geen tot weinig invloed te hebben. Opmerkelijk, vinden wij van Falder, want ons eigen beeld is toch heel anders. Namelijk dat onze vrouwen wel degelijk meebeslissen over hoe wij mannen eruit zien. Als je al samen winkelt, dan vraag je altijd aan je vrouw hoe bepaalde kleding staat en of zij er iets van vindt. Is haar oordeel negatief, dan moet je als man sterk in je (nieuwe) schoenen staan om ze toch te kopen. Dat is ook meteen juist het voordeel als je samen shopt. Je hebt altijd een kritisch oog bij je. Nadeel van samen shoppen is volgens ons het verschil in tijdbesteding. Wij mannen zijn in 1 uur klaar, terwijl vrouwen vaak 4 uur nodig hebben.
Rollen van de partner tijdens het shoppen
Aan de vrouwelijke partners is ook gevraagd welke rol ze zelf denken te hebben tijdens het shoppen met hun partner. Het grootste deel (36%) denkt dat ze een helpende, adviserende rol hebben tijdens het winkelen. Daarnaast zegt een opvallend groot deel (33%) dat ze helemaal geen invloed heeft.