Leo

Leo

60plus houdt van jong!

Auto's worden makkelijker ingeruild als we op leeftijd geraken. Columnist leo droomt van mooie bolides...

Tuurlijk, als we jong zijn willen we een snelle, ‘dikke’ en sportieve auto. De praktijk is echter anders. Vaak is het een sloom en gedeukt tweedehandsje, want de portemonnee is nog dun.

Eenmaal aan de baan – en dus beschikkend over een vettere bankrekening – doemen de kanonnen op. Afhankelijk van het karakter wordt het dan een braniekarretje zoals de BMW, Audi of Toyota Celica, of – heel gedurfd – een lekkere snelle VW Golf GTI. Toch blijft het behelpen, want het is vaak een auto met veel vlieguren. Dat blijft het ook nog even in de fase dat je een huis en kids hebt: de mores bepaalt dan dat je een flinke station voor de deur hebt die de voltallige familie moeiteloos kan meenemen. Maar heel sexy wordt het niet.

Nieuw is mooier

Pas als je geslaagd bent in het leven en – en dus richting de 50 gaat – heb je voldoende poen en vrijheid om zelf een autokeuze te maken die geheel in lijn is met jouw wensen en karakter. Alle grote merken komen dan in aanmerking: van BMW tot Renault en van Mercedes tot Volvo en Landrover. Vlak daarbij ook de hybrides en elektrovarianten niet uit zoals de Tesla’s (met lage bijtelling).

Weer wat ouder geworden, komen de kleinere en goedkopere auto’s in beeld. Ook de SUV’s met de prettig hoge instap doen het goed. De echte tijgers rijden natuurlijk dan wel in een vette Porsche Panamera of Macan.

Uit onderzoek blijkt nu dat ook steeds meer 75 plussers blijven rijden. Het bezit ligt een derde hoger dan 10 jaar terug. Ook hier doen Japanse automerken het bijvoorbeeld goed, want die zijn prettig betrouwbaar. Advies aan de automerken: focus je reclame en marketing meer op deze senioren doelgroep – ook visueel en in commercials – want zij kopen graag en altijd nieuw!

Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT