Meerderheid
Wij van Falder spreken niet snel van leeftijdsdiscriminatie, want we willen niet zielig doen. Vreemd is echter wel dat wij 50plussers inmiddels een sterk groeiende meerderheid vormen in Nederland en dat zouden we graag ook terug willen zien in de reclame en marketing. Temeer omdat wij de mensen met geld en veel vrije tijd zijn. Wij kopen de nieuwe auto, niet de jongere met een klein loontje.
Het is ronduit lachwekkend hoe allerlei merken steevast jonge mensen gebruiken in hun tv-spotjes. Het lijkt of marketeers oudere mensen zien als lastig, oninteressant en behoeftig. En dat terwijl wij vaak meer levenslust hebben dan menig 30-jarige! Alleen als er trapliften, scootmobielen, seniorenluiers of looprekken moeten worden aangeprezen, dan trekken de reclamejongens een kast ouderen open. Veel marketeers en reclameboys vergeten dat wij niet zo zijn als onze ouders die vaak ook nog op zaterdag in een net kostuum met stropdas rondliepen. Wij zijn jong van geest en houden van humor en zijn opgegroeid met Sjef van Oekel, Koot en Bie en de Pinup Club. Dus marketeer, wat let je?