Nieuws

Nieuws

De nieuwe eigenaar die van Blokker een lekker wijf gaat maken, dat was een hilarisch bericht. We betreuren het wel dat het niet zal lukken.

Als Blokker een lekker wijf is, zijn wij George Clooney. Wat te doen om dit stuk jeugdsentiment te redden?

De mevrouw die op het Journaal beweerde dat Blokker “een lekker wijf” zou moeten worden – wat later door de president-commissaris van het bedrijf nog eens werd herhaald – heeft al genoeg over zich heen gehad. Onverwacht subtiel was GeenStijl, die foto’s van “lekkere wijven” en vestigingen van de – ja, wat is het eigenlijk? Een warenhuisketen? – retailer afwisselde, met telkens de vraag: Blokker of een lekker wijf? Met de antwoorden eronder.

https://www.geenstijl.nl/5147003/quiz-is-het-blokker-of-een-lekker-wijf/

Hopeloze Blokker-reclame

Blokker is jeugdsentiment. Peter Middendorp heeft in zijn roman ‘Vertrouwd voordelig’ over zijn vader geschreven die een vestiging van ‘de’ Blokker uitbaatte in Emmen, of all places. (Al doet de eredivisionist het leuk.)

Goedkope namaak

In een recensie van een geschiedenis van het concern, getiteld ‘Blokker. Hoe het imperium de familie ontglipt’ van Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam analyseert Middendorp al in 2018 waarom Blokker ten onder zal gaan. Hun ‘imperium’ leunt nog steeds op goedkope rommel die niemand echt nodig heeft, veelal namaak uit lagelonenlanden, en dat kunnen Action en dat soort zaken tegenwoordig veel beter.

“De reputatie van Blokker, als zouden zij het spel niet eerlijk spelen, de zweem van vals die rond de artikelen hing, was verdiend. Er was geen schijn van onecht. Namaak was zo’n beetje het businessmodel.”

Aardig personeel

Het enige wat ik nog koop bij de Blokker is stofzuigerzakken en wasknijpers, en af en toe een prullenbak of een peertje. Maar ik moet zeggen: het personeel is altijd bijzonder aardig, en het zijn vaak karakters, types met een verhaal. De overduidelijke homo met zijn dubbelzinnigheden, de lichtelijk chagrijnige oudere vrouw die toch een groot hart heeft, waar moeten zij anders heen? Bij de Action willen ze alleen maar 18-jarigen. Een lekker wijf heb ik bij de Blokker maar één keer gezien, maar die was al snel weer weg, helaas.

Martijn Kardol en de Blokker

Dame van middelbare leeftijd

Nee, Blokker zal het niet redden. No way dat iemand ooit een lekker wijf in die suffe zaak zal zien, al gooien ze er nog zo veel miljoenen aan make-overs tegenaan. Je maakt van een stofzuigerzak geen Gucci-tas. Volgens mij hebben ze dat trouwens al een jaar geleden geprobeerd, zonder succes. Er is ook niemand die dat wil. Blokker moet degelijk zijn en vriendelijk. Het is een dame van middelbare leeftijd. Goedkoper worden zal ook niet werken, een ander assortiment evenmin. Wel heel erg voor al dat lieve personeel.

Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebookpagina

Volg ons op Twitter: @FalderNL en mis niets dat elke dag leuk, interessant of tof is.

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT