Reclame

Reclame

50Plus ijzersterk in de reclame

Het uitgangspunt van de nieuwe Becel-campagne is een waargebeurd verhaal van een opa, die op zijn 65e nog zijn zwemdiploma gaat halen om met zijn kleinkinderen te zwemmen.

Becel claimt in haar nieuwe campagne het plusje + van een sterk hart. De campagne laat mensen weer de kracht, energie en vreugde voelen die een sterk hart je kan brengen.

Falder juicht dit natuurlijk heel erg toe. De reclame wordt al veel te veel gedomineerd door jonge, hippe en dynamische mensen, terwijl 50plussers nog volop meedoen in de maatschappij. Het is best een revolutie te noemen dat een merk 50Plus omarmt en senioren de hoofdrol laat vervullen.

Marieke Bos, marketing manager Becel: ‘Ik ben heel blij dat we met dit spotje de goede emotie hebben gevonden en terug zijn gegaan naar de kern van ons merk: het hart. Met ‘De + van een sterk hart’ hebben we een geweldig platform dat we komende jaren verder invullen. Waarmee we laten voelen hoe waardevol ouder zijn is en hoe belangrijk een actieve levensstijl hierin is.’

Title

Ok boomers!

Becel wil komende jaren een platform bouwen dat het perspectief op ouder worden 360 graden draait. Dat laat zien hoe mooi, krachtig en vreugdevol de 2e helft van het leven kan zijn. Thijs Bontje van het reclamebureau dat het spotje maakte: ‘Becel richt zich op een doelgroep van 50+. De ‘Ok, boomers’ zeg maar. En dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien.’

Er wordt nog veel te negatief aangekeken tegen ouder worden. Terwijl uit alle onderzoeken blijkt dat er veel voordelen zitten aan het ouder worden.

Die voordelen krijgen nog veel te weinig aandacht. Bos: ‘Zonde, want je hebt meer kennis opgebouwd, meer zelfvertrouwen, diepere vriendschappen en een sterkere relatie met je partner in de 2e helft van je leven. Daarom is het zo belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Zodat je optimaal kunt genieten van alle voordelen die het tweede deel van je leven je brengt. Dat is de + van een sterk hart.’

Malford Milligan

En dat is nog niet alles: de 61-jarige (!) zanger Malford Milligan zong speciaal voor de film het nummer ‘Arms Around The World’ in. Milligan is een veelbekroonde Texaanse zanger en wordt vaak vergeleken met soul iconen als Otis Redding.

50Plus rules, ook in de reclame!

 

Foto’s: Becel, Malfordmulligan.com, 123rf

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze
Facebookpagina

 

 

Deel dit artikel via:
MANNENPRAAT