Reclames waarover we ons verbaasden

toen

Reclame die niet meer kan: het Zwitserleven-gevoel

We hebben een nieuwe Pensioenwet die best nog enkele uitdagingen kent. Welke reclame over pensioenen kan in elk geval niet meer?

Reclame die niet meer zou kunnen is die van Zwitserleven uit de jaren ’80 toen je pensioen nog gegarandeerd werd. Steevast kwamen in de tv-spotjes van Zwitserleven tropische stranden, dure zeiljachten, sportauto’s, maar ook rust en Zen in beeld.

Weinig reclamecampagnes zijn zo consistent als het Zwitserleven. Al 30 jaar wordt dit gevoel gecultiveerd. Pensioenverzekeraar Zwitserleven lanceerde de slogan eind oktober 1986 en haalde er tien jaar later zelfs de Dikke van Dale mee.

 

Ellen en Huub wisten een mooi pensioen-gevoel te creëren

De campagne van het Zwitserleven Gevoel is op allerlei plaatsen en door verschillende mensen vertolkt. Verschillende bekende Nederlanders hebben een rol gespeeld in de commercials. Het Zwitserleven Gevoel werd voor het eerst genoemd in 1986 door Joop Doderer en Derek de Lint. Zwitserleven was de eerste verzekeraar die de strategie koos om pensioen neer te zetten als een begerenswaardige periode. Het Zwitserleven Gevoel werd synoniem voor een financieel onbezorgde toekomst.

In 1988 nam Kees Brusse het stokje over en werden de prachtige locaties in beeld gebracht die typerend zijn voor de campagne. Na onder andere Huub Stapel en Ellen ten Damme is Chris Zegers sinds 2006 het gezicht van Zwitserleven.

Deel dit artikel via:

Falder.nl is de grootste mannen 50+ site van Nederland.
Vind je dit een leuk bericht? Like dan onze Facebook-pagina.

MANNENPRAAT